söndag 18 oktober 2009

Hemma och massa mys

Har haft en toppenkväll med familjen. Supermysigt att vara hemma hos dem igen. Blev god middag, bus i vardagsrummet, pussar och kramar, fika och sen Ensam mamma söker (mitt & Tildas söndagsprogram) i soffan. Båda barnen fick faktiskt somna hos mig i soffan. Mysfaktor = HÖG!

Imorgon ska Tilda ha farmor med sig i skolan. Hon verkar riktigt nöjd med det. Farmor som själv är lärare ville gärna komma med till hennes skola och se hur de jobbar där samt vara med Tilda. Just nu känns det bra. Tilda har en del problem med en av killarna i klassen. Jag ska ta tag i de problemen imorgon och ringa till killens föräldrar. Har aldrig märkt på henne tidigare att hon tycker det är jobbigt i skolan men sen den här killen började har det bara gått utför. Det började med att han kallade henne för tjockis (hon som verkligen är smal). Då fick han gå till rektorn och Tilda var nog rätt nöjd med hans "straff" men visst tog hon åt sig. Hon har suttit brevid honom i klassrummet och utan överdrift så har jag fått höra nåt skit varje dag sen dess. Är det inte pennor som slås i hennes huvud så är det skolboken, en knuff, han skriker åt henne osv. Blir såååå irriterad. Droppen för mig kom nu i fredags när jag var i Malmö och fick höra att han på discot knuffat och slagit henne. Nu räcker det. Måste dock fixa fram ett telefonnummer till hans föräldrar så det ska jag be hennes lärare om imorgon och sen tänkte jag ta ett snabbt samtal med läraren om just detta. Hon är ju kanon så hon håller ju ögonen öppna och hjälper nog till på alla sätt och vis. Innan hon somnade ikväll så pratade vi om det och det är med gråten i halsen som hon säger:
- Han ger sig nog på mig för att jag är minst!

Min lilla fina prinsessa ska inte behöva ha det så och inte behöva fundera över sånt.

Inga kommentarer: