lördag 19 september 2009

Hata SJ

Blir så irriterad på SJ. Vilket ruttet system de har. Man propagerar för att folk ska ta tåget och det är så miljövänligt....bla...bla...bla. Alla klagar på att Ryanair tar ut massa extra avgifter och att det är så dåligt osv. SJ är bannemig inte bättre. Ingen service har de heller. Har varit på mässa i Kristianstad idag och har en bokad tågbiljett hem kl.17.23 från Kristianstad med byte 17.57 i Hässleholm. Nu blev ju vi klara långt för denna tid så jag ringde till kundtjänsten och frågade om man kunde ta det tidigare tåget istället. Det visade sig då att min chef inte valt en ombokningsbar biljett (förståligt då skit-SJ ska ha 99kr för detta tillval). Vad göra frågade jag då och hon tyckte jag skulle ta mig till Hässleholm och förklara läget för konduktören och hoppas att de är snälla. Sagt och gjort. På Öresundståget mellan Kristianstad och Hässleholm var det inga problem men sen blev det stopp. En tjurig konduktör sa blankt nej och jag frågade vad det spelade för roll. Ingen, våra regler är sådana bara var svaret. Visst, jag har inte rätten på min sida så biljettjäkeln inte är ombokningsbar. Tycker bara det blivit sämre och sämre med SJ. Finns ju en uppsjö tillval just nu och att först boka en biljett, sen välja tillögg för ombokningsbar a´99kr och sist men inte minst så försämrar de genom att göra biljettern personliga så ingen människa ska kunna sälja de vidare. Bara förbättringar för SJ och ingen förbättring för mig som kund. Vad kommer dpå resultatet bli. jo, att en hel del tvingas betala dubbla biljetter (om de inte som jag sitter och gör ingenting i två timmar) och det klirrar till i SJ´s kassa. Nä, nu är jag inte alls på bra humör. Skit SJ!!!

1 kommentar:

Anja sa...

Håller helt med dig. Det blir bara sämre hela tiden.

"Det var bättre förr" ;-)

Det här m personliga biljetter är så jä..la korkat!

Blev skitarg när jag hörde det! Idioter verkligen!

Så jag är helt med på "HATA SJ"...