torsdag 17 september 2009

Föräldramöten

hit och föräldramöten dit. har precis kommit hem från dagis möte och tja, jag börjar tröttna på dessa möten. Är ju samma sak varje år. Missar liksom inte speciellt mycket om man inte går dit. Kan ju vara trevligt att träffa de andra föräldrarna och snacka lite men infon är typ samma från år till år. Verksamhetsplaner och annat ser ju nästintill identiskt ut. Bara att byta 08/09 till 09/10 och sen är det klart. (Skriver detta med risk att få en ilsken förskollärare på mig då de säkert arbetar mycket efter dessa planer). För mig är det same-same i alla fall. Det enda jag kände att jag fick ut nåt av ikväll var tre datum som kan vara bra att lägga på minnet. Fotografering, en teater och sen lucia. Thats it och det spenderade jag 1 timme och 45 minuter för att få reda på. Nä, har man haft barn på förskolan i fem år så är det helt enkelt inte lika intressant längre.

3 kommentarer:

carola sa...

Hej!
Min första kommentar här,,,
Jag håller med dig, inget nytt trotts ny förskola. Det intressantaste för mig var att se vilka föräldrar som hör till avdelningen. Och det där om verksamhetsplanen,,, Jag är ju förskollärare men jag håller med dig där också, det ändras inte mycket i dem.

Ha det bra!
/Carola

Lena sa...

Förstår att det inte är nått nytt i förskoleplanen för dig ;-) Visst är det kul att träffa alla föräldrar så man vet vem som hälsar sen när man möts på förskolan eller i centrum eller så.

Jag sa...

det skulle vara mycket bättre om man presenterad hur man arbetar med problem mm istället för samma tråkiga saker.. ;)