måndag 10 augusti 2009

Jobbet igen

Jaha, då var semestern slut för den här gången men inte det fina vädret. Funderar på att ta med mig barnen till Kvarnsjön efter jobbet. Steka lite pannkakor och sen åka iväg. Jens jobbar till 17.30 idag så han får väl komma efter om han vill.

Ingen av barnen ville gå iväg imorse. Förstår dem till fullo men vad gör man. För Tildas del var det dock positivt att bästisen I redan var på fritids vilket underlättade mycket för mig. Felix gick in på dagis och blev inte ledsen men var allt annat än glad åt att återigen vara på dagis. Mina små busisar!

Visst är det superhärligt med semester men jag måste ändå säga att det kan vara skönt när vardagen återigen drar igång. Skolan börjar nästa onsdag och sen kommer tiden gå så fort och vips så är det väl jul igen. Hösten är inte alls min favorit men jag överlever. November är alltid så mörk och trist men i år ska jag tända massor av ljus och bara mysa i mitt nya kök och mitt nya vardagsrum.

Inga kommentarer: