måndag 10 augusti 2009

Husmor


Tro det eller ej men jag har kokat svartvinbärssylt ikväll. Hör inte till min vanliga syssla att ställa till med dessa husmorssysslor. Nej, i vanliga fall brukar jag skicka mina bär till mormor som sen snällt fixar iordning sylt, saft eller annat som kommer på beställning. Nu gör ju hon det så bra så jag har aldrig sett någon vits i att ens försöka själv förrän idag. Har just provat en liten klick i filmjölk och supersmarrig blev den.

Mormor: Jag kan numera koka egen svartvinbärssylt men din jordgubbssylt regerar fortfarande!

Blev en promenad med K ikväll. Är verkligen skönt att komma ut. Felix har hyserisk när jag gick. Hur trött som helst efter första dagen på dagis och han protesterade mot det mesta. Bara mamma gällde så pappa fick inte fixa nåt och bråket var ett faktum. Som tur var blev de kompisar över en godnattsaga igen så ingen somnade osams. Är så trist när det blir så. Vår lilla promenadrunda tar runt en timme att gå. Riktigt skönt. Hoppas att vi kan fortsätta promenera och hålla igång. Kroppen behöver det.

Inga kommentarer: