söndag 30 augusti 2009

26 500

andra löpare inkl. mig själv sprang idag Tjejmilen i Stockholm. Riktigt mycket folk. Tilda var först ut med att springa Lilla Tjejmilen med sin kompis I. De var så söta. 1500m fick de springa och jag var imponerad för de som kom först i mål i deras åldersgrupp (01-02) gick i mål på strax under 7 minuter. Inte så illa för en tjej i 7-8 årsåldern att springa så fort. Ingen topptid för mig som förra gången sprang på en timme precis men jag är nöjd. Har varkligen inte löptränat på två månader. Hemskt men sant! Promenader är jag bättre på men jag har rätt bra grundkondis så jag överlevde den här milen också.

Annars så har det ju varit fest här hemma i helgen. Igår hade vi trädgården full av släkt, vänner och bekanta. Vi är helnöjda med festen som flöt på bra. Två födelsedagsbarn och ett färdigrenoverat kök att fira. Inte illa! Är faktiskt riktigt stolt över Jens som klarar av en sån här renovering. Har har verkligen slitit här hemma och tillbringat många timmar på köket. Snart kommer en före / efterbild, lovar!

2 kommentarer:

Anja sa...

Åh ja det ser jag verkligen fram emot... Före och efterbilder alltså! :-)

Är oxå så impad av Daniel som renoverat hela ovanvåningen med allt vad nya väggar, nya dörrar, nya golv, spacklat och slipat bort väv, målat tak och väggar, slagit ut en klädkammare osv.

Snart är det dags för även oss att gå på köket. Hela köket ska UUUUUT, skjutdörrar ska sättas längs ena kökets vägg, balkongdörr ska tas bort på andra väggen och sättas igen och ersättas av ett liggande fönster då vi ska ha bänkytor längs hela den väggen.

Åååhh vad jag längtar tills även jag får ett nytt kök, vilken njutning det ska bli.

Det vidriga är att vi måste vänta på pengarna vi ska få i skadestånd av dem som bodde här tidigare. Är ju i tingsrätten nu. Vi vet ju inte hur mycket det blir, bara ATT det blir!

Advokaten tror att vi får pengar till jul, men det kan som sagt aldrig veta, så vi har ingen aning om hur länge vi måste leva med vårt vidriga sunkiga kök.

Vad duktig du är förresten! Jag vet inte ens vad löpträna betyder ;-)

kram

Anja

Anja sa...

Alltså med skjutdörrar menar jag såna där glasdörrar mot altanen som man liksom viker upp utåt. Kommer bli så ljust och fint!