onsdag 1 juli 2009

Ledsen lillebror

ville inte alls gå på dagis imorse. Mamman hade inte hjärta att tvinga dit honom idag så han fick äran att följa med mig till jobbet. Han har varit superduktig. Tog med mig en dator hemifrån så nu sitter han och spelar Dora och är nöjd. Ännu roligare blev det ju på mammas jobb när han insåg att mormor Peter också är här och jobbar.

För Felix del var det regn som kom inatt toppen. Jag misstänker starkt att han är gräspollenallergiker och regnet dämpar ju pollen lite i alla fall. Imorgon har vi fått läkartid. Nu äter han Clarityn, får se vad vi får imorgon. Han är så svullen kring ögonen utan medicin och så kliar det. Pricktest ville de tydligen inte göra på sommaren av någon anledning jag inte vet.

1 kommentar:

Anja sa...

Tror att det är för att där är så mycket pollen och allegerner i omlopp under sommaren och är man då överkänslig/allergisk så ger dom där testen inte korrekta resultat. Kroppen är så "uppretad" lixom så man kan ge utslag på allt möjligt. Är inte 100 procent på detta men jag har för mig att det är så.

kram kram

Anja (AFF)