lördag 27 juni 2009

Premiärbad

utomhus idag. Var hemma på förmiddagen och fixa lite i köket. Sen tog jag med mig barnen till mamma och pappa. Åt lunch, fikade och passade på att klippa Felix innan vi åkte till Gömmaren. Peter och Elin följde också med. Var lugnt nere vid bryggan. För två år sen (eller var det förra året?) gjorde de om nere vid bryggan där mormor och morfar har sin båt. Det var ofta stökigt trots att det är en privat brygga som är till för alla med båtplats. Det struntade ju folk i och det var ofta fest och förstörelse. Nu har de satt upp en stor järngring med lås från båda sidor och taggtråd runt om. Krångligt att man måste ha nyckel med det gör att obehöriga håller sig borta.
Gömmaren är ju en liten sjö så det blir ofta varmt fort. Nu var det 22 grader vid ytan och 20 längre ner. Helt ok. Felix ville först inte bada och när jag tyckte jag badat klart ville ha i. Vi hade i alla fall en mysig stund i solen och värmen.

Blev middag hos mamma och pappa på kvällen. Tilda ville sova kvar så henne har vi lämnat och nu sitter jag här i soffan (efter lite mer köksarbete) med en drink som Jens just fixade. Nu ska jag slöa.

Inga kommentarer: