lördag 20 juni 2009

Midsommar med familjen S

Tilda och jag började dagen med att gå ut och plocka massor av blommor. Vi skulle göra inte mindre än fyra kransar. Vi hade lovat att fixa en till Diane och sen skulle Tilda, jag och Felix ha varsin såklart. Tog sin lilla tid men de blev klara precis innan vi skulle cykla iväg till Rådsparken. Cyklarna packade vi med regnkläder, filtar och dricka innan vi gav oss iväg.
Jens ena bror med familj och hans föräldrar hade redan kommit till parken när vi kom fram. mina föräldrar dök upp strax efter oss. Först blev det lite dans med I och hennes mamma och sen tog jag, Felix och min mamma en tur runt i Rådsparken. Blev ett åk i tåget för Felix och sen kastade han på troll där det var vinst varje gång så han vann en nallebjörn. Sen var han nöjd och vi gick och åt sallad som Jens mamma gjort. Vi hade tagit med plättar till barnen så de kalasade på plättar med sylt. Såklart skulle det komma några regnskurar. Ingen midsommar utan regn, eller? Regnjackan åkte på under den värsta skuren.
Alla i Jens familj gav upp när regnet kom och packade ihop för att fika hemma istället. Vi stannade tappert kvar med mina föräldrar en stund till. Tilda och Felix fick 50kr att ta lotter för. Min lilla turgumma vann förstapriset på sin ena lott. En gigantisk Toblerone innehållande 2kg choklad. Galet mycket choklad men hon var såklart helnöjd. efter det cyklade vi hem tillsammans med familjen L och mamma och pappa körde hem Tobleronen och lite filtar åt oss. Sen hade vi en lugn fika här hemma innan de åkte hem och vi tog bilen till Jens andra bror för att äta middag.
Min fina midsommarprins
Tilda och hennes kompis I

Felix och E åker tåg

Inga kommentarer: