söndag 21 juni 2009

Kalas varje dag

Den här helgen har det varit kalas varje dag. Igår var vi hos min brors fru som fyllde 30år och firade med champagne och snittar. Supergott! Idag var det firande hos Jens bror som visserligen inte alls fyllde jämnt (36 år) men ändå hade lite kalas. Det blev lunch och sen fika ute i trädgården. På väg hem tog vi en tur förbi IKEA och Hornbach och inhandlade några saker vi behövde till köket.

Tilda var arg på väg hem för att vi "stjäl" hennes tid som hon så fint sa. Hon deklarerade klart och tydligt imorse att hon inte alls hade lust att åka på kalas med tjocka släkten. Hon ville bara leka med sina kompisar. Förklarade lite fint att jag förstår det men att man ibland måste göra sånt man inte har lust med. Som tur var fick hon leka en stund med I när vi kom hem. Själv hoppade jag i mina arbetskläder och började måla ett gäng taklister.

1 kommentar:

Carpe Diem sa...

Jag förstår Matilda! Här har vi haft så mycket kalas genom åren att vi förra året skar ner ordentligt på dom. Känns fel att bara träffas o fira BARA när det är kalas, när man aldrig umgås annars. Nä, nu firar vi bara dom närmsta och det räcker.

När jobbarkompisarna börjar undrar om man inte gör annat än går på kalas, då har det gått för långt *s*

Fint du har gjort på rubriken eller vad man säger :-)

Kram Marie