fredag 22 maj 2009

Trist

med regn idag. Hade bjudit över familjen O på fika och hoppades på fint väder så vi kunde sitta ute. Är ju liksom lite trångt här inne. Men tji fick jag. Åkte till mamma på förmiddagen och bakade lite bröd till Jens, cupcakes till fikat och havrerutor. Sen hem och koka kaffe. Jens och F jobbade med taket idag också men avbröt för en fikastund.

På eftermiddagen tog jag med mig Felix och åkte till jobbet och hämtade veckans fruklåda. Ångrar mig verkligen inte att jag tog en trpots att jag inte jobbat idag. Var såååå mycket gott i den. En proppfull låda som verkligen innehöll godsaker. Rabarder, jordgubbar, hallon, blåbär, majskolvar, romansallad, baby leafs, ekologiska plommontomater, bananer, nektariner, persikor osv. Tömde kylen och gav bort en hel del till Felix gudmor när vi ändå åkte dit på kalas. Kan inte äta upp allt själv. Brukar försöka ge till lite olika och idag kändes det lämpligt att skänka lite till henne. Hon blev i alla fall superglad.

Middag och fika för M som fyllde 6 år igår. Är så kul att se våra barn leka med mina kompisars barn. Även om de inte ses superofta så leker de alltid så otroligt bra ihop. De har verkligen superkul. Fick med mig två tröttisar hem som båda somnade i bilen. Tur att mamman varit förutseende och fattat att de skulle somna så båda hade pyjamas och borstade tänder innan de satte sig i bilen. Bara att bära in och lägga i sängen =)

Inga kommentarer: