onsdag 6 maj 2009

Kläder

Förstår inte vad som hänt med min snart fyraåring. Dels är han ju kille och de brukar sällan bry sig om just kläder på samma sätt som tjejer men detta gäller uppenbarligen inte min son. I måndags var mamma och pappa här och Felix fick då ett par kalsonger med en robot på som de köpt i London. Han blev kär på en gång och satte de på sig. Igår fick vi såklart inte byta bort dessa kalsonger så Jens lät honom ha de på sig. När han la sig på kvällen blev han galen när jag skulle ta av kalsongerna så ok, en natt till tänkte jag. Imorse hade vi första världskriget om dessa kalsonger. Tillslut gick han med på att om vi tvättade de idag så var de rena till imorgon.

När vi kom hem efter dagis / jobb åkte tvätten in i torktumlaren och han ville gärna sätta på själv och var noga med att trycka in knappen som gör att det piper när den är klar. Direkt när de var torra tog han ut dem och satte på sig. Så nu är det fred i huset igen och kalsongerna sitter på.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hallo!
Ja, men är det "bara" sånna kalas så gillar jag dem. :D HAhaha!
Men det finns de föräldrar som ska göra 17 tårtor och 10 sorters kakor och dessutom 2 gånger på en vecka. Det verkar lite väl känner jag.
En supermamma... ja någon som inte är som mig. Som hela tiden har rutiner för ALLT, som går med snytpapper i fickorna jämt, som inte låter sina barn känna efter själva etc. Det där med resorna är säkerligen mest för ditt eget intresse, men JAG säger bara att jag tror det är lika roligt för barnen att vara hemma och leka med sina bästa kompisar. Sen åker ju vi oxå på resor och sånt för VÅR egen skull, men vi väljer nog bort hälften av våra planer till resor, just för att barnen SJÄLVA inte vill. (Vilket ibland är lite synd) Så inget negativt mot dig, men vissa föräldrar är bara lite... ja speciella. :D
Kram kram

Lena sa...

Alla är nog speciella på sitt eget sätt. Mina barn gillar att resa men tycker även om att bara vara hemma och leka. Nu får de ju ta del av båda delar så det känns bra. Ja, alla är vi olika.