söndag 3 maj 2009

Jobbsöndag

idag. Var först en vända på återvinningsstationen och kastade lite gips, elprylar och annat smått och gott som inte kom med i sista vändan igår. Kan lova att vi inte var ensamma på återvinningen. Kändes som hela Huddinge var där och slängde prylar. Nåja, vi fick i alla fall allt kastat och åkte hem. Jag packade ner min matlåda och åkte till jobbet. Blev en mycket lugn dag på jobbet. Fanns inte mycket för oss att göra.

Tilda lekte med en kompis hemma under tiden och Felix var hemma hos grannen och lekte. Han är en rolig prick för hans kompis E var inte hemma men Felix ville leka med hans pappa. Har tjatat hela veckan när E varit bortrest att han lika gärna kan leka med hans pappa O. Nu fick han som han ville. Lustig prick den här ungen. Jens fixa lite hemma i köket, sålde skänken och köksstolarna och deklarerade. Inte så skojiga saker kanske!

Efter jobbet åkte jag och handlade. Köpte skor till mig, Tilda och Felix och sen en tröja och ett par shorts till Felix. De ska han få i present när han fyller år. Passade på att panta massa flaskor och burkar som vi samlat på oss som bara varit i vägen senaste veckan och handlade lite mat.

Kom på att jag glömde hämta mitt olivträd på mormor och morfars land (det har övervintrat där) så det fick bli en tur på kvällen också där jag lämnade mammas bil och sen åkte vi alla och hämtade trädet.

Nu sitter jag i soffan och slappar och borde egentligen sätta fart och lägga ut lite saker på Tradera som jag ska sälja. Ska nog sätta fart med det så kan jag sova gott sen efter att ha uträttat en hel massa bra saker.

Inga kommentarer: