söndag 26 april 2009

Varför?

Igår när min mormor och morfar kom ut till landet hade de haft inbrott igen. Jag blir så arg. Varför kan de inte få ha sitt sommarställe ifred? Den här gången (ja, det har hänt flera gånger tidigare) så hade de inte tagit nåt utan bara röjt runt bland alla saker och inte haft bråttom. Nä, de hade suttit i köket och haft party, ätit av deras mat, druckit vin som de haft med sig och bara förstört. Troligen knarkat lite och så kokat ris på spisen men inte ätit upp det osv. Lämnat kvar en del kläder och även några smycken som låg på golvet. Ja, stackars mormor och morfar. Blir så ledsen. Inte hade polisen tid att komma dit igår heller så de kunde inte börja röja upp allt. Idag har de dock varit där.

Inte är det lätt för två gamla människor på snart 84 och 80 år att ta reda på allt. Då tänker jag inte mest på städning utan allt annat. Ringa hit och dit och notera allt, dokumentera osv. Blir så arg!

2 kommentarer:

Carpe Diem sa...

Usch vad arg jag blir när jag läser sånt här!! Ska det vara så svårt o skilja på mitt o ditt?
Det sorgliga är att polisen inte har resurser för sånt här, så idioterna kan härja fritt!!

Lena sa...

Ja, det är sorgligt faktiskt. De har börjat röja i huset nu i alla fall men det här handlar så mycket mer om känslor än materiella ting. Blir ju otryggt att vara där när sånt här händer.