onsdag 29 april 2009

Tillfälliga lösningar

Just nu hittar vi på tillfälliga lösningar lite överallt känns det som. Igår kom jag på att om jag plcokar ur allt i vitrinskåpet skulle vi kunna nyttja det som skafferi nu under ombyggnaden. Så fick det bli så igår åkte mormors fina servis och alla mina vaser och skålar ner i en flyttlåda. Sen flyttade vi in hela skåpet i vardagsrummet och eftersom det redan är möblerat så hamnade det framför ena bokhyllan. Då får det bli men det är ok. Behöver ändå inte komma åt finglasen som står bakom. Tvivlar på att vi kommer ha fina middagsbjudningar under den närmsta tiden. Idag har jag i alla fall tömt skafferiet och skåpet är påfyllt.


Annars så rinner tiden iväg. Lämnade in bilen idag så dragkrok har vi fått monterad. Ska ha släpet på lördag och köra bort hela gamla köket. I övrigt så går min lediga tid just nu till att packa ner allt. Har packat en hel del lådor som står inmosade under trappan.


Imorgon är det valborgsmässoafton och efter jobbet kommer Nettan, Matte, Leia och Emil hit. Vi har det nog lika stökigt hemma båda två. Blir grillat och troligen en tur till brasan. Sen ska jag göra en smarrig jordgubbspaj till efterrätt.




Inga kommentarer: