torsdag 23 april 2009

Inget gym

för mig idag (eller någon anna dag heller för den delen). Apelsiner i mängder har jag roat mig med idag. Är ju så sjukt tungt att lyfta dessa lådor. Jag har väl kanske lyft runt 250-300 lådor med apelsiner a´ 15kg/st. Ja, det blir ju en del vikt. Vet precis hur man lyfter ergonomiskt men det skulle ta alldeles för lång tid att göra allt ergonomiskt. Är näst intill omöjligt känns det som. Ja,ja, jag överlevde i alla fall och ryggen klarade sig den med.

Imorgon blir det påfyllning av frukt- och grönt här hemma. Jordgubbar väntas i lådan och jag längtar. Tog upp en kartong till lunchrummet idag och de var supergoda. Tycker alltid att de är rätt smaklösa vid den här tiden på året men det parti vi fått in nu är kanon. Har klämt i mig en hel ask idag.


Inga kommentarer: