fredag 20 mars 2009

Orolig

Matildas feber har inte gått ner idag heller så mamma ringde till sjukvårdsrådgivningen som ville att de skulle åka in. Sagt och gjort. In till barnakuten på Huddinge och där fick de komma in nästan på en gång. Min lilla prinsessa är så ledsen och gråter i luren och vill inte alls vara hos doktorn. De kollade halsfluss= negativt, urinvägsinfektion= negativt, sänkan är kraftigt förhöjd-166 och det är ju tecken på något bakteriellt. Det som nu ska utredas är blindtarmsinflammation. Hon hade även förhöjt värde av vita blockroppar vilket inte känns bra. Så nu sitter man här 63 mil från sin sjuka dotter och lider. Stackars min lilla prinsessa! Nu har de blivit skickade från Huddinge till Astrid Lindgrens barnsjukhus och där var det såklart inte bara att glida in trots remiss. Nä, de får tappert vänta. De blev uppropade för snart 45 minuter sen och skulle alldeles strax få träffa doktorn. Själv sitter jag redo att kasta mig iväg till Östersunds flygplats för är det blindtarmen åker jag på en gång. Nästa flyg går 19.00 så det siktar jag in mig på. Hoppas bara på att få svar på vad det kan vara. Känns ju inte så kul att sitta här och vänta även om jag vet att hon är i goda händer och mamma är ju som hennes extramamma. Hon älskar ju att vara med henne men i detta läge är man såklart efterlängtad.

Nu precis ringde mamma och sa att de ska göra ultraljud. Blir ett plan hem för min del för Tilda längtar så. Bästa att boka nu.

2 kommentarer:

Carpe Diem sa...

Usch vad jag lider med dig/er!!! Kan inte alls vara kul o vara så långt borta nu. Hoppas verkligen Matilda blir bättre snart.

Kram Marie

Katarina sa...

Hoppas att det inte är något allvarligt. Kram