måndag 16 mars 2009

Inte lätt att

leva utan dator. Usch, är ju egentligen skrämmande hur beroende man blivit av datorer. Nu har jag i alla fall fått igång Felix & Matildas dator här hemma så jag kan surfa lite på den. Jens har guidat mig så jag kunde installera programmet för att komma åt internetbanken och nu känns det ändå rätt lugnt.

Har tvättat och packat lite av barnens saker här ikväll. Imorgon ska vi på kalas då fasters lilla bustroll fyller år och då tänkte jag passa på att lämna deras saker till mamma och pappa på en gång. Sen får jag väl packa mina egna saker imorgon. Är lite pyssel ändå. Tittade på Familjen Annorlunda på 4:an ikväll och inser då snabbt att jag inte alls har det så värst krångligt. Dock ska tilläggas att jag inte tycker de minsta synd om dem som är med för det är ju självvalt att skaffa många barn. Den enda familj jag känner sympati med är de som fick trillingar. De känns ju som en vanlig "Svensson familj" men som råkade få tre barn istället för ett som de tänkt. Blir ju bra mycket mer jobb med tre på en gång. Är inte avundsjuk. Tur att vi alla är olika. 10 barn som de i Älvdalen har tycker jag personligen verkar helt galet. Nä, tacka vet jag mina två. De kan låta som 10 ibland så hur ska det då låta med 10 barn?!

Nä, dags att plocka vidare här så jag kommer i säng någongång också.

1 kommentar:

Carpe Diem sa...

Som en klok kommentar en kille sa:

1 barn är 1 barn
2 barn är (som) 10 barn!!!

haha, tyckte det var bra sagt. Bör tillägga att han då hade 2 småtjejjer som var födda väldigt tätt. :-)

Kram