söndag 15 februari 2009

IKEA vs Myresjökök

har kollat upp IKEAs kök idag. Finns ju en lucka som är i princip likadan som Myresjös Glansö som jag vill ha. gissar att det kommer bli billigare med IKEAs. Om vi nu väljer ett kök från IKEA vill jag i alla fall köka handtag från Myresjö för jag gillar inte de som IKEA har. Ska skicka ner ritningen till Myresjö och se vad de ska ha för ett kök i den storleken och få vår rabatt avdragen. Sen är det ju bara att jämföra med IKEA. Vi lär ta det som är billigast för jag tvivlar på att det är så stor skillnad på kvalitén. IKEA gör bra kök och har mycket att välja på. Bänkskiva blir det inte heller därifrån isåfall men skåp och luckor kan jag tänka mig. Detta är verkligen en djungel och jag lever med en renovering och kommer så göra ända till sommaren. Mycket är det att planera och tänka på.

3 kommentarer:

Jag sa...

Hej vet du en sak att ikeas kök är gjorda i samma fabrik som marbolakök. ( tror det var dem) är inte så ine på kök. Hörde de i på min praktik skola ( det finns bygg ) där. Bara så att du vet ;)Så det är bra kvalitet.

Lena sa...

Ja, jag vet att de har hög kvalite. Är lite kul för det är ju så med en hel del av IKEAs saker. Alltså att de tillverkas i fabriker där de även tillverkar välkända märken som är betydligt dyrare.

Jag sa...

Det är så sjukt att det är så men det blir bra priser. ;)