måndag 16 februari 2009

Början på en

ny vecka och nya möjligheter! Är innne på min 5:e vecka på jobbet och jag tycker tiden rullar på i snabb takt. Rätt skönt. Ska bli kul att se vad de tänker sig att jag ska få syssla med sen när mina 16 veckor är över. Idag var VD:n och vice VD:n uppe i Stockholm och hälsade på. Kul att få ett ansikte på dem också.

Måndagar är ju min hämtdag i veckan. Slapp åka till skolan idag då Matilda gick med en kompis hem. Skönt att bara behöva hämta på ett ställe. Blir stressigt ändå eftersom jag först måste gå tidigare från jobbet (daggar som det heter enligt tidningen Mama), sen hem och laga mat till två hungriga och griniga barn. Ja, alla ni småbarnsföräldrar vet ju hur det funkar. Felix som var hemma fick en smörgås i väntan men idag var han inte alls på humör. Allt var fel.

Nu är maten uppäten, disken fixad, en unge i badet, en vill att jag ska spela spel och de har ungefär en halvtimme till uppe innan min egen MAMMATID infinner sig. Ack så viktig den är.

Inga kommentarer: