söndag 1 februari 2009

Fullt-upp-söndag

har jag idag. Först var det loppis i skolan som vi varit på. Kom hem med en matstol vi ska ha på landet som vi köpte för 20kr och sen fick barnen handla för 10kr var. Felix valde ett riddartorn och Matilda köpte en gosedjurskatt (som var helt ny) och ett bokstöd med nallebjörnar på. Summa totalt: 40kr. Känns helt överkomligt.

Nu ska Jens åka iväg och jobba och själv ska jag ta med mig Tilda på handbollsskolan. Sen är det hem och koka kaffe och duka för kalas. Ska fira både mig och Felix gudmors son Leo som fyllde två år förra helgen. De har varit sjuka så vi har inte hunnit kalasa för honom än. Blir glass, maränger, banan och chokladsås. Smarrigt! Efter kalaset är det simskola som gäller och slutligen kanske jag går en promenad med grannen igen. Ja, fullt-upp-söndag var det helt enkelt.

Inga kommentarer: