torsdag 1 januari 2009

Segdag

Är riktigt trött idag. Kände mig pigg imorse ochgick upp med barnen 08.30. Peter ställde väckarklockan för att han och Elin skulle komma ut i backen i tid. Det var ju puder! Snöade en del inatt. Elin var inte riktigt lika pigg som Peter men följde med ändå. Även mamma och pappa kom iväg rätt tidigt idag. Vi andra stannade hemma. Barnen gick ut och åkte snowracer med Jens en stund innan vi kom iväg till skidbacken runt 12-snåret. Felix var superduktig idag. Åkte själv i barnbacken och börjar svänga lite själv. När vi åker i vanliga backen åker han i lina fortfarande. Supernöjd med det.

Blev lite korvgrillning och sen hemfärd. Brasan var tänd när vi kom tillbaka så jag, Felix och Matilda kröp upp framför den med en filt och värmde oss. Så mysigt! Nu har lilleman somnat och även lilla prinsessan är trött. Själv skulle jag kunna tänka mig att ta en tupplur med henne. Sen ska vi packa iordning våra saker ikväll och se till att komma iväg imorgon förmiddag då vi åker hem. Är så spännande med våra barn för Felix vill gärna hem till alla sina saker och pratar om det lite då och då. Matilda däremot vill inte alls åka hem och är mer eller mindre sur över att vi inte ska vara här längre. Då har vi ändå tillbringat 11 dagar här men hon ser inget nöje alls i att åka hem. Dock tror jag hon ändrar sig när hon får gå på Madicken på Junibacken teater med Leia och farmor på lördag och Dinsey On Ice med farmor på måndag. Då är det gott att vara hemma!

Inga kommentarer: