onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År

Så var vi då här. Sista dagen på år 2008. Det har varit ett år då jag mått bättre än året innan. Jag har gjort en hel del förändringar i mitt liv. Den största att jag började studera. Det var verkligen välbehövligt med en paus från mitt jobb och att få känna att jag nu satsar lite på mig själv. Innan har jag styrt det mesta efter barnen gällande arbete och tider. Sedan februari när jag började plugga känns det som att jag fått större frihet. Jag lämnar på dagis/skola istället för att hämta (stor skillnad enligt mig för när jag lämnat är jag "fri" och har ingen tid att passa). Jens å andra sidan är nöjd med att få hämta då han inte alls tycker om morgonstressen.

Sommaren bestod av mycket ledighet och en månads jobb. Var kul att vara tillbaka och gästspela på jobbet. Träffa alla kollegor och få ytterligare en chans att känna hur rätt jag gjorde som började plugga. Om jag ska sammafatta arbetssituationen som rådde på jobbet i somras kan jag göra det med ett enda ord: KAOS!

Efter sommaren började min lilla prinsessa i skolan vilket var en stor omställning för oss alla. Vilken skillnad från lilla trygga dagis med stängsel och stenkoll. Nu skulle hon klara så mycket själv. Pricka av att hon kommit, att hon gått, ta maten själv, hålla reda på alla sina saker osv. Det har gått superbra och nu känns det som att vi är inskolade i skolans värld. Hon stormtrivs och har utvecklats så mycket den här hösten. Jag hör talas om nya vänner mest hela tiden. Bästisen Ida är fortfarande favoriten i skolan men hon verkar leka en hel del med tjejerna i tvåan och trean också vilket är kul.

Praktiken började i september och jag har hela hösten varit på ett eventbolag. Kul men jag kan inte påstå att jag lärt mig speciellt mycket om sälj/marknadsföring. Har dock haft en bra höst som gått i raketfart. I början av december skrev jag på papper för ett nytt jobb och fick förlängd tjänstledighet. Nu ska jag alltså få möjligheten att prova ytterligare ett jobb.

Jag ser bara positivt på 2009 och hoppas att det blir ett lika bra år som 2008 varit.

Inga kommentarer: