måndag 19 januari 2009

Helt slut

är jag nu. Är däckad av en förkylning ochhuvudet känns tungt. Kan ju inte vara borta första dagen på nya jobbet så efter lite nässpray och alvedon så gick dagen ändå ok. Ska nog bli bra det här. Tror absolut att jag ska trivas. Kommer inte bli ensam tjej. De har anställt ytterligare en person på samma tjänst som jag kommer ha nu i 16 veckor. Även det en tjej. Hon börjar om två veckor så då får jag sällskap. Har fått lite arbetskläder och så som jag behöver nu under traineen. Sen lär det ju mest vara skorna jag använder. Måste dock få ett par andra. De jag fått nu är för stora så vi ska beställa nya. Måste ha arbetsskor bara för man får inte gå bland frukten utan skor med stålhätta. Är ju ändå där lite då och då och lär vara det sen också för att prata med alla killar på golvet. Dagen började förresten lite kul. En stackars kille som kom körandes med en pall med gigantiska mängder mango råkade välta den framför mina fötter. Pallen knäcktes så det var ju inte hans fel men vi var många som satt på golvet och plocka mango imorse.

Nu ligger jag nerbäddad i sängen med datorn i knät och kollar på handbolls-VM samtidigt som jag skriver. Tur att vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt. Imorgon väntar utbildning för att ta truckkort. Haha, det blir nog en rolig historia det med. Kanske är jag som välter mango imorgon.

Inga kommentarer: