söndag 18 januari 2009

Blocket, I Love!

Vi ska köpa ny soffa och ikväll fick jag för mig att slänga ut den gamla på Blocket. Den har ett par år på nacken, kanske 6-7 men är fortfarande fin och så. Klädseln skulle jag dock vilja byta om jag köpte den. Är ju tygklädsel som är utbytbar så om man bara köper en ny klädsel på IKEA så blir den ju som ny. Valde att lägga den lite lägre än vad andra lagt ut sina för. Vill inte riskera att sitta med dubbla soffor sen men kan tänka mig att sitta på golvet tills jag köpt en ny. I vilket fall som helst så la vi ut den för 2500kr. Jag satt själv och kolla på Blocket när den kom ut och tre minuter senare kom första telefonsamtalet. Nu har det redan ringt fem personer som vill köpa den. Har en fin liten lista med telefonnummer just nu. Den som ringde som nr.2 skulle bara ha soffan. Hon var villig att sätta in pengar på mitt konto pronto! Haha, Blocket är ju verkligen hur bra som helst. Nu blir jag ju dock lite girig. Tänk om jag kunde fått mycket mer för soffan. Äh, strunt samma. Jag har ju inte räknat med mer än så i alla fall. Vill bara få plats för en ny just nu.

Den här har vi tänk köpa:

Bilden är lånad från Mio, soffan heter Sit Down. Vi ska dock ha den i annan färg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin! Vad skall ni ha för färg? Jag skall också orka lägga ut lite saker på Blocket någongång... Jag är bara så trögstartad! :)

Anonym sa...

Blir en som är typ svart/grå. Inte kolsvart liksom. Blocket är toppen. Sålde soffan på 2 timmar. Fast nu har vi ingenstans att sitta. Ska köpa ny på fredag. Hoppas bara att de har den inne i någon butik.