lördag 24 januari 2009

Fruktlåda och gnäll

Fruktlådan jag fick med mig hem igår var inte dålig. Innehållet var riktigt bra och det enda jag köpte i frukt och gröntväg på affären igår var några fjuttiga champinjoner för 5kr. Kommer spara massor på att inte behöva köpa frukt och grönsaker i samma utsträckning. Här kommer en bild på min "nyttolåda".



Idag har jag varit ledig. Min sovmorgon och den behövde jag. Var vaken mellan 7-8 då barnen vaknade och gick upp och sen somnade jag om och sov till 09.30 då Matilda kom upp och väckte mig. Städade hela huset på förmiddagen. Dammsög och skurade. Tycker inte det var så länge sen jag tog hela huset men inser snabbt att det gått 1,5 vecka sen sist. Tiden går i en rasande fart.

Felix kompis E kom förbi och Matilda gick till sin kompis S och lekte. I förra veckannär jag och Jens gick runt och tittade på andras kök här i området för att se hur de byggt om var vi inne hos några som bor lite längre in i området. Tycker man har rätt bra koll på vem som bor var och speciellt vart det bor barn här. Det visar sig att de har en tjej som är 03:a men som inte känner några barn här eftersom hon går på att annat dagis än det närmsta där alla andra går. Bad Matilda ta med sig S till dem och fråga om tjejen ville leka. Trodde aldrig att hon skulle göra det. Matilda har alltid varit ganska blyg av sig och att bara gå hem till nån och fråga om de vill leka är inte hennes grej. Döm om min förvåning när hon faktiskt tog med sig S och gick dit. De lekte i två timmar hemma hos tjejen och var så nöjda när de kom hem igen. Kul med fler barn i samma ålder. Konstigt bara att vi aldrig sett henne förr eftersom de ändå bott här längre än vi.

Själv var jag en sväng till Sickla med mamma. Hur mycket folk som helst. Undrade först varför men insåg sen att det var lönehelg och att det är rea i typ varenda affär så det lär ju ha spelat in på folkmängden. Hämtade thaimat på vägen hem och så kom familjen L över hit och åt med oss. Eftersom barnen lekt hela dagen och började bli trötta blev det en hel del gnäll efter middagen. Vi vuxna kollade handbollen, ingen kul match direkt. Barnen kollade på Landet för länge sedan. Nu har familjen L gått hem och jag ska gå och lägga mina gnällbarn för att skona mina öron lite grann. Hoppas de vaknar pigga och glada imorgon.


Inga kommentarer: