onsdag 21 januari 2009

Första ordern iväg

Packade ihop några ordrar idag och det är inte det lättaste. Dels så är det ett rätt stort lager och mycket att lära och sen är det ett rätt fysiskt krävande jobb på plock i alla fall. Får se hur länge min stackars axel klarar sig. Hoppas den inte brakar ihop. Blev kanske fem ordrar idag som jag gjorde ihop med en annan kille först och sen den sista själv. Står bara och skrattar på trucken. Att köra är ju inte så svårt men sen är det ju lite trixigt att ta sig fram när det är trångt. Det gäller att man har koll på allt. Det som är roligt är dock att se allas reaktioner. De har ju aldrig haft någon tjej som plockat förr så jag är liksom först ut. De är så roliga. Hjälper gladeligen till att flytta pallar, montera burar, komma med tips, lyfta banankartonger eller ta ner äppellådan som står för högt upp för en tjej på 170cm. De är också väldigt vänliga när det gäller trucken. Släpper fram mig och tar det lugnt. Detta är sånt som inte sker i vanliga fall så ofta så det är lite kul att se hur det funkar när det kommer ner en ny tjej på golvet. Arbetsledarna bara skrattade åt allt idag.

Imorgon blir det mer plock. Ska komma ihåg att lämna in min fruktkupong som jag fått så att jag får ut en låda med blanday frukt och grönt på fredag. Ska bli kul att se vad den lådan innehåller för det varierar från vecka till vecka.

Inga kommentarer: