måndag 1 december 2008

Mamman börjar längta...

efter sin lilla prinsessa. Matilda åkte med mormor och morfar till fjällen i fredags. Tanken var att de skulle komma hem ikväll men när jag pratade med dem igår så hade Matilda och min mamma övertalat pappa att stanna en extra dag. De hade det så mysigt och hade inte hunnit med allt de ville. De är tydligen rätt förkylda alla tre så ingen hade orkat stå i hela dagarna. Skönt att hon har det så bra så hon vill stanna kvar hos dem men mamman här hemma längtar. Hur står alla ni skilda föräldrar ut med att inte ha era barn hos er på en hel vecka? Jag har varit ifrån henne i några dagar. Plågsamt måste det vara att vara ifrån dem en hel vecka och än mer plågsamt att veta att det blir samma sak efter en vecka igen. Själv ska jag passa på att njuta av lilla prinsen och att få ge honom all uppmärksamhet. Han har varit kolugn hela helgen. Ingen att konkurrera med. Lätt som en plätt att ha ett barn! Märker dock på honom att även han längtar efter sin storasyster.

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Det är övervidrigt,men man lär sig acceptera det tillslut. De som är en trygghet är att jag vet att de har en bra pappa,hade de vart tvärtom vet jag inte hur jag hade klarat av det.

Lena sa...

Förstår att det känns bättre att du vet att de har det bra. Jag vet ju också att hon har det toppen. Hon längatr inte ens hem utan vill stanna mer. Tur för mig att hon kommer hem imorgon så jag kan kramas lite. Det gäller att passa på så länge de är små för tiden går så fort så snart vill hon väl inte sitta i knät o kramas längre.