söndag 23 maj 2010

Regn

Kändes helt ok att jobba idag med tanke på att regnet bara öste ner. Precis när jag trodde det skulle lätta lite så kom en ny skur. Det otroligt vackra sommarväder vi hade igår var plötsligt försvunnet.

Efter jobbet åkte vi till min mormor och morfars landställe vid Glömsta. Morfar fyller 85 år imorgon (Grattis morfar). Min morbror var också där med sin familj. Blir lite trångt att vara så många i stugan men det fungerade. Jag hade bett min kusin att ta lite bilder på barnen. Hon har utbildat sig i Australien till fotograf och är nu klar. Över sommaren är hon hemma i Sverige så det gäller ju att passa på. Jag hade ju såklart gärna velat ha fint väder men fick nu nöja mig med en gråmulen himmel. Om det blir fint någon eftermiddag nu i vecka ska vi ses igen och ta lite fler bilder.

Kvällen ägnades åt pyssel. Jag som så sällan sätter mig och pysslar (även om jag supergärna skulle vilja lägga mer tid på det). Ikväll gjorde jag ett helt gäng med kort. Bra att ha nu när hela tjocka släkten ser till att fylla år mellan maj-augusti.

Inga kommentarer: