onsdag 27 januari 2010

Just another day in Bangkok

27/1
och vi väljer att åka vidare. Började dagen med frukostbuffé på 43:e våningen. Utsikt över hela Bangkok. Lyxigt med buffé. Sjuka köer är det i biltrafiken i Bangkok. Blev en kortare tur på shoppinggatan och sen var det dags att checka ut. Kändes skönt och jag tror att vi alla längtade till vårt huvudmål, Baan Huay Yang.

Nu är vi äntligen här. Sitter på balkongen i "vår" fina lägenhet. Vilken lyx. Superstor balkong med sköna vilstolar och bord. Härligt sovrum med utgång till balkongen och bäst av allt, den underbara utsikten. Havet rakt utanför, ljudet av vågor som slår mot stranden......livet har varit sämre.

Bussresan gick bra. Kändes som att vi klev av mitt i ingenstans och man funderade på hur i all världen vi skulle ta oss till lägenheten. Det fanns såklart ingen taxi i sikte. Tog inte många minuter innan en dam kom fram och frågade om vi ville att hon skulle köra oss. Gästfriheten är stor här. På vägen försökte vi titta in vad som finns här i byn och inte är det mycket. Några små restauranger och en och annan liten butik. Skönt! Precis vad jag längtar efter. Ska bara bada, sola och slappa.

Är tyvärr problem med att ladda upp bilder. Kanske lyckas jag senare. Håller på att kolla internetanslutning med de boende här men just nu sitter jag och fulsurfar på ett nätverk med väldigt låg kapacitet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt för er att kunna varva ned.Mycket bra för både barnen och er.
Vad roligt att Felix och Matilda gillar maten och smakar nya maträtter.Hur varmt har ni det? Tar ni en siesta mitt på dagen?
Nu måste jag återgå till jobbet. Kram Kerstin