lördag 23 juni 2012

Sommaren är här

eller inte kanske om man tittar ut genom fönstret. Vi är i alla fall lediga och har påbörjat vårt sommarlov för hela familjen. Vi startade med att få långväga gäster då Jens kusin kom hit med sin familj. Även moster är med men hon bor hos Jens mamma. Vi har alltså haft huset fullt i en vecka. Många släktträffar blev det. Nu har de åkt sen ett par dagar tillbaka men kommer hit igen imorgon för en sista natt innan de flyger hem till USA igen.

Vi har även hunnit med att spela Eken Cup på ett mycket blött Gubbängsfältet. På söndagen var det verkligen bara lerpölar och inget var torrt. När vi kom hem åkte allt in i tvättmaskinen, inkl. skor och sen fick det torka till morgonen efter. Tjejerna var duktiga och två av tre lag tog sig till A-slutspel så det var ju kul.

Igår var det midsommarafton och solen strålade från blå himmel. skönt med lite fint väder. Tyvärr fick Felix feber i torsdagskväll och var rätt dålig igår så det blev bara jag och Tilda som cyklade till Rådsparken. Vi mötte upp mina föräldrar och barnens kusiner där och hann ta lite lotter och kolla på dansen. ingen av tjejerna ville dansa runt stången så det hoppade vi över. Sen cyklade vi hem och fikade med mamma och pappa här hos oss så även Felix fick var med. Kvällen skulle vi tillbringa hos våra trevliga grannar men även det blev ju dumt nu när Felix var sjuk. De tyckte han skulle komma med ändå för de var inte rädda för att bli smittade. Jag gick dit en snabbis och han fick komma med när jag åt sen gick vi hem och mös hemma istället. Jens och Tilda stod för det sociala igår och hängde kvar. För Tildas del slutade det med att hon sov kvar.

Vår kameraladdare har varit borta ett tag men idag så hittade jag den efter att både jag och Jens har letat ihjäl oss så snart kanske det kan fotas lite igen.

Inga kommentarer: