söndag 18 mars 2012

Träning

Jag återupptog min löpning för tre veckor sen men hann bara springa vid några tillfällen under två veckor innan jag drog på mig en trist förkylning. Nu är jag återigen bra och bestämde mig för att ta mig ut på en löprunda. Känns ju lite som att börja om från början igen men det är väl smällar man får ta tyvärr. Hoppas på att få vara frisk nu så kanske jag kan komma igång på allvar. Målet är ju tjejmilen i slutet av sommaren. Eftersom både jag och Jens tänker vara lediga hela sommaren kommer det finnas många fina tillfällen att ta sig ut på en löptur. Vi får helt enkelt turas om att springa.

Ikväll blev det i alla fall en kort löpning ner till Nettan (2,1km) och sen tog vi en promenad på 4,5 km innan jag sprang hem igen. Blev ju ca.9 km med häften löpning och hälften promenad. Det räckte nog i alla fall för att motionera bort den där kladdkakebiten jag njöt av i pausen mellan handbollsmatcherna idag =)

Inga kommentarer: