onsdag 26 oktober 2011

Ny dag, nya möjligheter

Igår var en riktig skitdag så jag är glad att den äntligen är över. Allt som kan gå fel gjorde det igår. Skulle åka och handla och upptäcker att Jens tagit bilen till jobbet. Där står jag helt redo och ungefär då började saker gå snett. Tog mig med buss till Skärholmen och handlade lite textilfärg som jag skulle ha. Hem igen, ge Oliver mat och sen var jag superhungrig själv. Hällde upp en tallrik med filmjölk och precis när jag skulle flytta skålen för att börja äta sprattlade Oliver till i min famn och 1/3 kom på golvet. Efter att ha torkat upp och fått i mig det som var kvar började jag färga suffletten till barnvagnen. Såklart så räckte inte färgen riktigt så jag skulle bli tvungen att åka tillbaka till Skärholmen. Hämta barn i skolan och sen få iväg Tilda till gitarren. Efter att jag förklarat för henne att jag och killarna inte kunde åka med och lämna henne gick hon med på att åka bussen själv dit. (Vi hade ju ingen bil hemma). Lovade att hon skulle bli hämtad av Jens. Min uttänkta middag som jag funderat fram under morgonen insåg ja plötsligt inte fanns hemma utan i mataffären så det var bara att tänka om. Hittade mat i frysen om bara var att värma och kände att det skulle passa bra. Fanns ganska exakt så att det räckte till oss. När vi väl värmt maten och alla sitter ner häller Felix upp ett glas dricka och när han ska lyfta glaset glider det ur hans händer och går sönder över hans mat. Suck! Bara till att torka igen och kasta hans mat. Han fick sen ta halva min. Lämnade Jens och barnen hemma och tog så äntligen bilen för att handla. Fågelskit på rutan och ingen spolarvätska är nästa lilla missöde. Såklart finns det knappt någon bensin heller! Snabbt in på Panduro i Skärholmen för att köpa färgen och sen till Kvantum för storhandling. Behöver jag säga att jag var allt annat än nöjd med den dagen.

Skönt med ny dag. Idag ska jag och Oliver träffa Kristin och Viggo. Får se vad vi hittar på men en promenad lockar mig just nu. Ikväll är det handbollsträning för Tilda och simskola för Felix så det är fullt upp som vanligt.

1 kommentar:

Mia sa...

Det är just sådana dagar som gör att vi uppskattar den ibland trista men väl fungerande vardagen lite xtra :-) Blicka framåt och lev i nuet! hoppas att denna dag blir bättre så ses vi i morgon hoppas jag! KRAM