måndag 22 augusti 2011

Sommarsummering

Ja då var det väl dags att summera en härlig sommar. Idag börjar skolan på riktigt för båda barnen och ett 10 veckors sommarlov är till ända. Ett sommarlov med lata dagar, handboll, bad, landetvistelser, resa till High Chaparall, goa vänner i Torup, Ullared, Åre, båtkryssningar, lek, cykel, mera landet och massor av bus är nu slut. Ibland även en del bråk mellan syskon men över lag är jag supernöjd med dessa 10 veckor ihop med barnen.

Sommaren 2011 kommer även att minnas som byggsommaren. Galet egentligen men mycket bygge har det blivit för Jens. Nästa helg hoppas vi att få det helt klart. Då ska vi fira! Fyra hela veckor och massor av tid utöver det har gått till att bygga. Jens har gjort ett jättejobb och jag förundras över hans målmedvetenhet. Själv har jag kämpat på med barnen och allt runt omkring. Fint blev det i alla fall.

Vädret kan jag inte klaga på alls faktiskt. Vi har inte haft många regndagar alls. Mestadels sol och fint. Ingen medelhavsvärme kanske men så att man kan gå i shorts och t-shirt i alla fall och det räcker för mig. Vi har haft turen att de dagar det varit dåligt väder här hemma har vi befunnit oss på annan ort där det varit fint =)

Det är alltid skönt att komma igång med rutiner och så igen men jag måste säga att det är med lite sorg som jag nu lämnar sommaren 2011 bakom mig. Kalendern har redan fyllts på med alla möjliga saker. Träningar, simskola, föräldramöten, jobb osv. Inga tomma blad som det varit under sommaren här inte. Men det blir nog bra med höst också. En föräldraledig höst för min del som jag ska passa på att njuta av. Tiden går så fort så snart sitter jag väl på jobbet igen och drömmer mig tillbaka!

Inga kommentarer: