söndag 21 augusti 2011

Simskola

Så var Felix anmäld till höstens simskola. Kösystemet är ju lite lustigt och känns inte alls 2011 men det gick ändå bra. Kom dit vid 15.00 och stod och pratade med lite andra föräldrar (man är ju inte direkt ensam om att ha en sexåring som man vill ha in på simskola). Kl.16.00 började de ta emot anmälningarna och sen fick man ställa sig i nästa kö för att betala. Allt som allt tog det mig 1 timme och 10 minuter innan jag var därifrån. Den som kom runt 16.00 fick nog ingen plats alls för det var hur mycket folk som helst. Eftersom man ändå var tvungen att stå i ytterligare kö för att betala så var det helt rätt beslut att vara på plats en timme innan istället.

Annars så har jag varit iväg på IKEA och i Skärholmen med Nettan, Leia och Emil. Inte så mycket shopping för min del men det var ju inte meningen heller. Köpte haklappar till Oliver, en list med krokar till Tildas rum och decilitermått eftersom ett gick sönder i veckan. Storshopping med andra ord ;-)

Nu har jag fått hem hela familjen. Felix har varit på utflykt med mamma och pappa till sagostigen hela dagen och Tilda och Jens kom hem från träningslägret i Enköping. Imorgon börjar vardagen på riktigt.

Inga kommentarer: