tisdag 14 juni 2011

Rekord =)

Gav Oliver mat igår vid 22-tiden och han somnade i vår säng. Lyfte över honom till spjälsängen och somnade snabbt själv. Var supertrött efter en lång dag. Kl.05.10 vaknar jag av att Oliver gnyr i sängen. Min mysiga kille har alltså sovit 7 timmar vilket även betyder att jag fick sova 7 timmar =) Brösten spände rejält och han orkade bara äta den ena där vid 5-tiden. Somnade sedan om och sov en timme till innan jag gav honom andra bröstet. Intresset för att äta var inte allt för stort men han tömde ut lite i alla fall vilket var skönt för mig. Jens hade honom uppe innan han åkte till jobbet och sen la han honom vid mig i sängen igen. Oliver somnade då om.

Felix hade fått läkartid idag på morgonen för sin jäkla gräsallergi. Ögonen rinner, kliar och är svullna, han är täpt i näsan och har det rätt jobbigt trots den medicin vi har så nu behövs det mer. Tilda ville inte komma med så hon stannade hemma. Oliver däremot fick jag ta i babyskyddet. Kändes ju rätt elakt att slita upp honom när han sov så skönt men vad gör man. Han somnade i alla fall om i babyskyddet och tur var väl det för som vanligt så var de sena på vårdcentralen. 30 minuter efter utsatt tid fick vi komma in *grrr*. Var i alla fall en jättebra läkare som var väldigt pedagogisk. Hon ställde alla frågor direkt till Felix och han fick svara. Ögondroppar och nässpray ska vi nu inhandla på Apoteket så får vi hoppas att han slipper ha det så jobbigt.

2 kommentarer:

carola sa...

Skönt att Oliver sov så skönt, man behöver de nätterna då och då.

Och vi kom in bara 20 minuter senare än utsatt tid på läkarstationen. Även vi hade turen att träffa på an toppen läkare som pratade med Lucas och frågade honom saker:)

Hoppas Felix blir lite bättre nu då.

Agnes sa...

Hej vad trist att han är allergisk mot gräs! Känner igen det där och är det så att ögondropparna svider så be om en annan sort som inte gör det. Det finns sorter utan konserveringsmedel. Vår kille har fått sådana droppar som inte svider då han vägrade ta den vanligare sorten tidigare.
Lycka till och jag hoppas att han får må bättre nu.