söndag 15 maj 2011

Kalashelg

Började gårdagen med en löptur. Riktigt skönt att komma igång igen efter förlossningen. på dagen var det namngivning för min storebrors son Alexander. Det bjöds på pastasallad och sen goda tårtor och kakor.

Efter festen blev det en tur till Bromma för att köpa en cykel till Matilda. Vi har spanat in Blocket rätt ofta den sista tiden för att hitta någon som passar prinsessan. Kriterierna har varit:
- Tjejcykel
- 24"
- Ska vara dekorerad med blommor ( just detta krav gör ju att de flesta cyklar faller bort)
Hon har fått lite pengar i present som skulle gå till ny cykel men vi fick lägga till en hel del ändå. Helt ok då vi inte lagt många kronor på hennes tidigare cyklar. Men nu står den nya pärlan här hemma och glänser och fina Tilda är nöjd och glad.

Från Bromma och hem. Blev ett snabbt amningsstopp och lite mys innan vi åkte vidare till Solgård på 4-årskalas.

Idag var vi alla uppe rätt tidigt. Tilda, jag och Oliver åkte till centrum och handlade lite. Kl.15 var det fika hemma hos min lillebror då hans tjej fyller år idag. Vi bjöds på god tårta och banankaka. Jens stannade hemma och pluggade då han har en uppgift som ska in nu, Skönt att han hann fixa med det under dagen. Jag är så galet trött på hans skola och längtar ihjäl mig efter att det ska vara slut. Först en hel graviditet själv varje måndag och onsdag och nu de första spädbarnsmånaderna. Planeringen var kanske inte den bästa ur den aspekten men målet är nu uppnått och han har fått en ny tjänst så det har varit värt allt. Nedräkning pågår i alla fall och det är bara fem ynka tillfällen kvar nu.

Inga kommentarer: