lördag 9 april 2011

Våren är på väg

men usch vad det blåste kallt imorse. Vi kom iväg på en promenad men kom bara ner till centrum. Sen ville Tilda hem som frös massor (trots dubbla jackor, mössa, halsduk och vantar). Det som såg så skönt ut. Blev bussen hem. Oliver ville inte riktigt somna och sova sin skönhetssömn så det var rätt skönt att komma hem. Tog ett bra tag för honom att somna idag men nu sover han skönt. Jag har passat på att pyssla med Tilda som behöver lite egen mammatid. Jens och Felix fixade klart hans Ninjagolego som han fick av mormor och morfar när Oliver föddes. En riktigt bra present för han har lekt massor med det även fast det inte varit riktigt klart. Jag har även hunnit med att fixa lite i rabatten på framsidan och röja undan lite döda kvistar. kanske inte så kul men det är ändå rätt sklnt att bryta av "mammabubblan" jag lever i med något helt annat. Jens står och sopar här utanför just nu. Vi kommer ju vara borta på vårstädningen så det är bäst att passa på innan vi åker.

Ikväll kommer storebror med familj på besök. De har ännu inte hunnit hälsa på Oliver. jag ska fixa pannkakor till faster Lenas prinsessa och mina egna två charmtroll. Vi vuxna ska äta thaimat som de skulle köpa med sig på vägen. Skönt att slippa laga något.

Hoppas att det blir bättre väder imorgon med massor av sol och ingen vind. Det sägs ju att det ska komma fint väder i veckan. Passar bra då Jens ska vara pappaledig måndag-onsdag (bortsett från måndag och onsdag eftermiddag såklart när han ska till skolan). Kul för mig med lite sällskap =) Bäst av allt är att få duscha i min takt på morgonen och slippa den raketfart man måste ha när det bara är Oliver och jag.

Inga kommentarer: