fredag 1 april 2011

BVC-besök

Dags för första besöket på BVC idag. Känns som en upprepning från tiden då Tilda och Felix var små. Lite rekommendationer som ändrats men annars är det samma visa igen. Trodde nog att Oliver skulle ha gått upp en del i vikt och passerat sin födelsevikt med tji fick jag. Idag vägde han 4130gr och var 55cm lång. Tror nog han var längre när han föddes än 52cm. Vore konstigt om han växt 3cm på en vecka. Felix var ju rätt knubbig när han var liten men Oliver är inte alls knubbig trots att födelsevikten var nästan lika.

Efter besöket på BVC mötte jag mamma i centrum och vi åt lunch ihop. Jag hann även in i några butiker då Oliver lägligt somnade. Hittade inte så mycket men ett par byxor till mig själv blev det i alla fall. Är galet trött på de kläder jag levt i de senaste månaderna.

På eftermiddagen fick lilleman bada och det verkar han gilla. Låg lugnt i badbaljan. Nu på kvällen kom Elin och mamma hit en sväng. Felix valde sen att åka med mamma hem och sova hos henne. Pappa är ju i fjällen så hon är själv och blev glad över lite sällskap. Känns riktigt skönt att det är helg. Även om helgen som vanligt är rätt fullspäckad med handboll, kalas och jobb så ska det bli skönt att Jens är hemma lite. Han behöver också lära känna Oliver.

Några bilder från idag:
Första badet


Nybadad sötnos


Testar bärselen hos syrran


Även stolta storebror ville testa

Inga kommentarer: