onsdag 2 februari 2011

We R Family / Loppi.se

Igår var jag på event med We R Family / Loppi.se. Alltid lika trevligt men just gårdagens event var det bästa hittills måste jag säga. Bjöds på en supergod smoothie från Naked Jucie Bar, bra presentationer av företagen som var där och sen som grädde på moset en välfylld goodiebag med mig hem =) Kan ju inte bli bättre. SebaMed var där och pratade om dina produkter. Jag har testat en tvål på Felix tidigare och varit nöjd med den. Nu blev jag nyfiken på något som norrmännen ofta använder som heter "kyldekräm". skulle tydligen användas i ansiktet vid sträng kyla. Nu under första kvartalet säljs krämen endast i Åre som test. Där finns ju en hel del norrmän som antagligen kommer köpa produkten också. Turligt nog för min del så är det just Åre så jag kan lägga rabarber på ett exemplar också.

Bambino-Mam var på plats och presenterade sin nappdesigntävling. Var med du också och tävla. Jag ska försöka knåpa ihop något kul. Alla som skickar in ett bidrag får en mjuk haklapp med design av Karin Mannerstål. Här kan ni läsa mer om tävlingen:
http://www.bambino-mam.se/bambinomam/bambino-produkter/nyheter/1338795-designtvling

Granit hade en intressant presentation av sitt koncept omtanke där man skänker pengar till ett barnhem i Thailand. Ligger mig varm om hjärtat såklart då just Thailand är ett av mina favoritresemål.

Sist men inte minst var barnsjukhuset Martina på plats. Jag måste nog erkänna att jag varit en av dem som klassat deras sjukhus som något för de rika som har råd att betala. Fick en intressant presentation som talade för något annat. Innan jag gick därifrån passade jag på att registrera mig och få ett gratis "provbesök" på deras klinik. Nu hoppas jag såklart att mina barn ska hålla sig friska men skulle olyckan vara framme och vi behöver akut läkarvård till något av barnen ska jag testa att åka dit.

Den som är nyfiken på eventet kan kolla in hemsidan: http://werfamily.se/

Inga kommentarer: