torsdag 16 december 2010

Snabba veckan

börjar nå sitt slut. I alla fall arbetsveckan. Det enda jag nu längtar efter är julledigheten. Som vanligt i dessa tider möts man av en stor fet lapp i hallen på dagis som vackert meddelar att det går magsjuka. Skit! Hatar magsjuka och vill absolut inte att Felix lyckas släpa hem nåt sånt nu innan jul. Funderar på att hålla honom hemma (eller snarare fixa barnvakt eller ta med honom till jobbet) på måndag och tisdag. Vidrigt är vad de är!

Igår var det fina luciafirandet i skolan och idag var det blockflöjtskonsert för Tilda. Skönt att ha båda avklarade så nu är det bara vila som gäller på kvällarna. Just vila är något jag behöver men inte är speciellt bortskämd med. Måste verkligen bli bättre på det. Känner av att kroppen inte orkar lika mycket som vanligt och mitt kassa järnvärde hjälper såklart till att göra mig supertrött. Inatt vaknade jag dessutom kl.04.00 och kunde inte somna om. Fanns ingen bekväm ställning alls och fogaran gjorde ont hur jag än låg. Upp och kissa, kramp, kissa igen osv. Gav upp vid 5 och stack iväg till jobbet istället.

Inga kommentarer: