lördag 13 november 2010

Storstädning

av prinsessans rum idag. Hon är ju en riktig pysseltjej och det finns liksom inte plats för allt pyssel. Jag vaknade tidigt imorse och kunde inte somna om så då fick jag nåt ryck och gick upp och började rensa i hennes rum. Brukar bli en eller två jätteröjningar per år som jag hjälper henne med. När hon kom hem från mina föräldrar var allt städat men hela hennes säng var belamrad med sånt som hon själv skulle fixa med. Massor av pyssel, porslinsfigurer osv. Hon har nu städat av allt och det är jättefint i rummet. Den gamla myshörnan som aldrig användes har förvandlats till musikhörna där gitarr, keyboard, blockflöjt och notställ får plats. Musik är något hon är duktig på (till skillnad från mig som är totalt kass när det gäller den biten).

Annars så har jag hunnit tjuvstarta julen lite. blev fika med saffranskaka, pepparkakor och julmust idag =)

Inga kommentarer: