onsdag 27 oktober 2010

Tidig morgon på jobbet

Föredrar att åka till jobbet tidigt så man kan gå hem tidigt också. Idag ska jag dessutom hämta barnen så då har jag ju inget val. Fördelen är att både buss och tåg i princip alltid är i tid. Åker man senare är det både fullt med folk och ofta förseningar. "Min" buss är perfekt. När det kommer upp till oss ska det ske ett bussbyte så det kommer alltid två bussar på morgonen. Den som just varit 744 ska åka direkt till centrum och byta linje och istället kommer en ny buss till oss. Har jag tur så är det en snäll chaufför (har två som ofta kör) som frågar omman vill åka med till centrum direkt. Då slipper man åka rundturen i området bakom centrum. Väldigt gulligt av dem tycker jag. De har ju ingen skyldighet att erbjuda en att åka med eftersom bussen ska vara ur trafik en stund.

Imorse var en sån dag när en av dessa chaufförer kom krandes. Jag var desstuom lite sen till bussen vilket han såg. Dörren öppnades och han erbjöd mig som vanligt att åka med. Dig känner jag ju nästan nu. Du åker ofta den här bussen sa han.

Även tåget funkade bra. Fick sällskap av Johanna. Idag väntar mer upplärning av en ny tjej här på jobbet och sen har jag skitmycket att göra i ett av mina företag. Börde egentligen vara hemmaoch vila kanske. Har hostat som en tok hela natten men det finns inte en chans att jag har tid med det. Bara att stå ut!

Inga kommentarer: