söndag 10 oktober 2010

Handbollssöndag

Första sammandraget för hösten och alla tjejer var laddade. Blir alltid lite kaos innan alla fått på sig matchtröjor och skor, hunnit upp till mamma och pappa på läktaren och lämna kläderna och sen ner till uppvärmningen. I år möter vi både 01:or och 02:or så en hel del är ju ett år äldre. Jag är nöjd med tjejernas spel och framför allt att de aldrig deppar ihop. Resultatet spelar mindre roll, bara man har kul. I sista matchen missade vi en hel del i första halvlek men andra halvlek vann vi. Det räckte inte till seger men det var det ingen som brydde sig om. Tilda var superduktig idag och jag ser en stor utveckling i hennes spel. Hon har verkligen växt av att träna handboll så pass ofta som hon gör. Hon förstår, är med, gör superfina passningar och det syns att hon vet vad hon gör. Kul!

Hade tänkt åka och titta på en mobiltelefon efter matcherna men sen orkade jag inte. Var supertrött så det blev till att åka hem istället. Skulle behöva handla lite mat också men orkar egentligen inte. Ska nog ta mig i kragen efter middagen och släpa mig iväg. Kanske får jag sällskap av min fina dotter.

Inga kommentarer: