lördag 25 september 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Min fredagkväll blev definitivt inte alls som jag föreställt mig. Min kära vän och jag åkte och shoppade men ganska snart fick hon mer ont och började allvarligt fundera på att åka in till akuten. Eftersom jag tillhör den kategori människor som tycker att man inte ska behöva sitta ensam på akuten så blev jag också den som följde med henne upp. Tänkte först ta med mig hennes två barn hem istället så de kunde sova över hos oss och då hade hennes man kunnat åka med istället men lilla E var trött och har aldrig sovit hos oss förut så detta blev en bra lösning. Vi kom in vid 20.30 och lite drygt tre timmar senare åkte vi därifrån, toktrötta båda två. Hon fick en ny tid för undersökning idag för ultraljudsenheten hade stängt för natten. Skönt dock att veta att det inte var så allvarligt att hon var tvungen att stanna över natten. Man vet ju aldrig. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!

Inga kommentarer: