söndag 11 juli 2010

Livet på landet

är riktigt skönt och härligt när det är fint väder. Igår tog jag sovmorgon. Riktigt välbehövlig sådan vill jag lova. Gick upp runt 9 och det är ju minst tre timmar senare än jag gjort på hela veckan. Efter en god frukost i solen blev det lite plock för att få ordning i vår stuga. Blir lätt rörigt när man ska bo fyra personer i ett litet rum och inte har någonstans att göra av sina kläder. Den enda byrå som finns där inne hoppas jag snart åker ut därifrån för det går inte att förvara kläder i den. Den är så gammal och luktar inte alls fräscht i. Bortsett från det och att sängen är stenhård så trivs jag riktigt bra i stugan. Säng ska vi nog snart ordna och då blir det så mycket roligare att vara ute när man kan sova gott också.

Annars så hann jag med att ut och ro med barnen. En gång med Tilda men då kunde jag bara ligga och slappa för hon ville ro själv. Hon tränar för fullt. Visst tar det sin lilla tid men vi kommer i alla fall framåt. Vi tog oss över till den lilla stranden på Vasholmen mitt emot oss. När Felix var med fick jag dock ro. Vi åkte in i vassen och hämtade vasstrån. Sen var vi så varma så vi badade. Felix tog på sig sin våtdräkt men tyckte det var svinkallt ändå. han är ju van vid poolen i USA ;-) Det var nog en 18-19 grader i alla fall så jag skulle kalla det uppfriskande. kallt när man precis kommit i men sen så är det ok. Var i alla fall skönt att svalka sig.

Felix gudfar Fredrik och hans föräldrar var ute på en båttur så de åkte ut till oss och tillbringade dagen med oss. De kom runt lunch och åkte vid middagstid. Vi fikade, lekte med vatten, pratade och tog en tur ner till insjön för att bada. Riktigt skönt där nere. Är 25 grader i vattnet.

Efter en god middag med grillat kött och färskpotatis bakade jag och barnen ut bulldegen jag satt. Bullarna var nästan slut på landet och det går ju inte. Sen fick jag med mig Tilda när jag skulle ut och springa. Vi packade badkläderna och la dem på hennes pakethållare. Sen cyklade hon och jag sprang. Vi avslutade med ett kvällsdopp i insjön.

Hemma igen blev det nybakad bulle och fotboll på tv. Så härlig kan en dag på landet vara. Idag har jag dock tillfälligt lämnat ön för att åka till Arlanda och hämta mamma, pappa, min lillebror och hans tjej Elin. de kom hem från USA tidigt imorse så jag fick åka första möjliga färja kl.7. Nu är jag hemma och mellanlandar. Ska duscha, ta med några saker, åka till apoteket och handla ögondroppar till min lillprins och sen handla lite mat innan jag åter kör på färjan mot ön.

Inga kommentarer: