onsdag 14 juli 2010

Härliga sommar

Var ensam hemma igår efter jobbet då alla andra i min fina familj var på landet. Ensamt men i ärlighetens namn rätt skönt. Man kan liksom göra precis som man själv vill då. Åt middag ute, lyssnade på musik, tvättade lite, drog på mig short och ett linne och sprang till Sundby, promenerade en del på väg tillbaka och bara njöt av solen och värmen. Plockade lite smultron som jag själv åt upp =) I vanliga fall blir det mest barnen som får smultronen. Kokade svartvinbärssylt innan jag jag satte mig i soffan och tittade på tv en stund. Var en bra novellfilm om en kille med Aspbergers Syndrom. Hängde lite tvätt, duschade och gick sen och la mig.

Idag är det lite mer moln på himlen men ändå varmt så det gör inget. Ska jobba till 14.30 och sen gå mot Waxholmsbåten för att ta mig ut till landet. Längtar efter barnen så det ska bli kul att komma ut. Får sällskap av min ena svägerska på båten. Får se om Tilda vill springa med mig ikväll. Ett kvällsdopp ska vi hinna med också.

Inga kommentarer: