lördag 6 mars 2010

Solsken

Vilken underbar dag det är idag. Solen skiner från en klarblå himmel och vore det inte för att det fortfarande är minusgrader här i Stockholm och en hel del snö så skulle man ju vilja säga att våren är här. Själv sitter jag på jobbet vid Stureplan och blickar återigen ut på alla lediga människor som njuter här utanför fönstret. Sist jag satt här var helgen innan vi åkte till Thailand. Idag bjuder Stureplan på människor som går hand i hand, solglasögon på (var länge sen jag såg så många med brillorna på), lite snö och is på trottoaren och framför allt glada människor. Här inne hos mig är det dock lugn som vanligt.

Nu ska jag jobba några timmar och sen möta upp Felix och Jens på stan för en fika. Vet inte riktigt vart vi ska gå med kanske på det gamla hederliga kondiset Vetekatten. Ska även hinna med ett besök på Hötorget och köpa med mig lite fina blommor hem och sen se om vi hittar någon fin golvlampa till vardagsrummet. Ikväll blir det middag hos Jens bror med familj. Ska bli kul för vi har inte setts sen i juas tror jag. Helt galet för vi bor bara 5 minuters bilresa ifrån varandra.


Det här är vad jag har precis utanför fönstret här på jobbet.

Inga kommentarer: