måndag 1 mars 2010

Pyrolys

Den som uppfann pyrolysen får lätt en stjärna i himlen från mig. Helt makalös uppfinning. Vi gjorde ju om köket för ett tag sedan och då inghandlades en ugn med sk. pyrolysfunktion. Det var ett av mina krav på inbyggnadsugnen, det skulle finnas pyrolys på den. Idag var det då dags att testa denna otroliga uppfinning. Torkade först ur ungen lätt med en trasa och plockade sedan bort ugnsstegarna enligt instruktionen. På med pyrolysen och tryck på en knapp. Ugnen rengör sedan sig själv.

Under tiden hann jag städa lite mer, kolla på film med dottern och kolla vad jag ska beställa från Ellos. Pyrolysrengöringen tar ju en del tid men det bästa av allt - jag slipper jobba för det. 3 timmar och 15 minuter senare öppnar jag min ugn som nu är som ny. Jag skojar inte, den ser verkligen ny ut.

Pyrolys - I love!

Inga kommentarer: