onsdag 10 mars 2010

Föräldramöte

i skolan ikväll och det känns som det alltid är lite samma sak. Våra gulliga fröknar hade dukat fram godis till oss på bordet men jag var duktig och tog inte en enda. Mycket stolt över min karaktär, haha! Som vanligt så vet de inte hur det blir till hösten utan det får vi veta först efter att skolledningen satt sig och kollat igenom hela personalstyrkan. Känns som att jag redan vet hur det blir i alla fall. Tilda kommer få byta lärare ytterligare en gång och jag är allt annat än nöjd med det. Min lilla tjej funkar ju så att stora förändringar gör henne osäker. Efter lärarbytet i höstas föll hon tillbaka i sitt gamla dagisbeteende (lät sin bästa kompis prata för henne) i några veckor innan det släppte igen. Skitjobbigt att veta men inte så mycket för mig att göra åt. Det är så hon funkar. Den lärare hon nu kommer få tycker hon dessutom är väldigt sträng så hon är lite småskraj för henne. hoppas, hoppas att min solstråle inte faller tillbaka för det är så kul och skönt nu när hon vågar prata och svara på frågor i klassrummet. Vill helst behålla den lärare vi har men så lär det inte bli tyvärr.

Inga kommentarer: